صادرات اسباب بازی ایران | Iran Toys Export | تولید لعبة اللعبة ایرانية

صادرات اسباب بازی ایران | Iran Toys Export | تولید لعبة اللعبة ایرانية

تجارت و صادرات اسباب بازی، پیوستن به مسیر تجاری سود آوری است که برای بسیاری از پیشروان و متفکران اقتصادی بسیار جذاب و لذت بخش است. در این راه کافیست به نیاز بازار توجه داشت.

صادرات اسباب بازی

قبل از هر صحبتی در زمینه تولید و صادرات اسباب بازی بهتر است بگوییم، اسباب بازی در پرورش روح و روان کودک بسیار تاثیر گذار است. بازی با انواع اسباب بازی می تواند زمینه باز شدن فکر در همان ابتدای کودکی فرزندانتان باشد. در زمان تهیه ی اسباب بازی باید با نگاهی عمیق تر از طرف والدین اسباب بازی هایی برای کودکان تهیه شود که در سمت و سو گرفتن زندگی و افکارش در مسیر مثبت تاثیر گذار باشد.

سوال اینجاست که با توجه به اینکه اسباب بازی یکی از عناصر مهم در رشد کودک است در ایران و جهان چگونه تهیه می شود و تولید و عرضه آن به چه صورت می باشد؟

 

نگاهی کوتاه به صنعت تولید اسباب بازی در جهان

صنعت تولید اسباب بازی در سال های گذشته رشد بسیار زیادی داشته است که این صنعت در جهان و طی سال های گذشته با بازاری حدود 90 میلیارد دلار، توانسته خود را به عنوان یکی از صنعت ها و منابع درآمد بسیار قوی جای دهد. آمارها نشان می دهد که سرانه خرید اسباب بازی در جهان برای هر کودک سالانه چیزی بین 60 الی 100دلار می باشد.

 

سرانه استفاده از اسباب بازی در آمریکا

تحقیقات انجام شده در ABC2World نشان داده است که در آمریکای شمالی سرانه استفاده از اسباب بازی و خرید اسباب بازی تقریبا نیمی از سرانه خرید اسباب بازی در کل جهان است. در راستای همین تحقیقات چین به عنوان بزرگترین صادر کننده در زمینه صادرات اسباب بازی به کل جهان شناخته شده است. با توجه به نتایج این تحقیقات می توان گفت که صنعت تولید اسباب بازی صنعتی مهم و کاربردی در اقتصاد دنیا می باشد.

 

صنعت تولید اسباب بازی در ایران

صنعت تولید اسباب بازی در ایران رو به پیشرفت است. در دهه 90 با کاهش 50 درصدی واردات محصولات خارجی، تولید کنندگان داخلی تولیدات خود را افزایش داده اند و با این افزایش تقریبا راه ورود کالاهای خارجی را به داخل کمتر شد. در صورت ادامه این رشد و با یک برنامه ریزی دقیق علاوه بر بی نیازی به واردات این محصول، زمینه ی صادرات اسباب بازی را به کشور های دیگر را می توان فراهم ساخت.

 

درآمد صنعت تولید و صادرات اسباب بازی

اگر کمی به واردات و صادرات اسباب بازی توجه کنیم می توان دریافت که این صنعت یک صنعت بسیار درآمد زا است. در حال حاضر کشوری مانند چین این صنعت را در اختیار خود قرار داده و به کشورهای زیادی که خواستار خرید اسباب بازی می باشند، صادرات فراوانی دارد. اما در این چند ساله همانطور که گفته شد ایران هم رشد بسیار خوبی در تولید اسباب بازی داشته است و می توان گفت قادر است که حداقل نیاز بازار داخلی خود را در این زمینه تامین کند.

 

اسباب بازی ایرانی

ساخت انیمیشن و کارتون در صادرات اسباب بازی چه تاثیری دارد؟

لازم به ذکر است که رشد این صنعت در هرکشور بی ربط با تولیدات انیمیشن ها و برنامه کودک تولیدی نیست. در ایران هم برنامه هایی مانند رستم سهراب، کلاه قرمزی، دارا و سارا و… میان مردم و کودکان بیشتر مورد توجه قرار گرفته و شناخته شده. از این رو می توان شخصیت های  مربوط را به صورت عروسکی ساخته و وارد بازار نمود.

 

تولید اسباب بازی و سود تجاری

همانطور که واضح است تولید اسباب بازی می تواند بسیار در آمد زا باشد بر اساس آمار تولید اسباب بازی سومین صنعت در آمدزای جهان می باشد که این نشان از اهمیت والای آن دارد. پس لازم است که به این صنعت بیش از پیش اهمیت داده شود. این امر برای بسیاری از تولید کنندگان، بازاری بکر و سود آور است که می توانند با تولیدات و صادرات اسباب بازی های بومی، هم اشتغال ایجاد کنند و هم از سود سرشار این صنعت بهره ببرند.

 

جنبه های اقتصادی و فرهنگی که با تولید اسباب بازی می توان در کشور داشت، کدامند؟

در پایان ABC2World می گوید چنانچه ما بخواهیم از لحاظ فرهنگی به این مقوله نگاه کنیم همانطور که اشاره شد امروزه رشد بسیار خوبی در صنعت تولید و صادرات اسباب بازی در کشور ایران مشاهده می شود. چه ارزنده است که با تولیدات شخصیت های استوره ای و تاریخی کشور ایران مانند عروسک ها و شخصیت های کارتونی رستم و سهراب و این قبیل کالاها را صادر کنیم. با این کار علاوه بر انتقال فرهنگ غنی و تاریخ ایران، از تولید کنندگان ایران حمایت کرده و کودکان جهان را با تاریخ و تمدن ایرانی بیشتر آشنا کنیم.

صادرات اسباب بازی ایران | Iran Toys Export | تولید لعبة اللعبة ایرانية

نظرات کاربران

عباس شمس در تاریخ 1398/06/25 11:11 گفت: پاسخ

چگونه می توانیم اسباب‌بازی های تولیدی خود را صادر کنیم؟؟؟


اسباب بازي در تاریخ 1398/10/21 09:42 گفت: پاسخ

سلام سایت بسیار جالب و زیبایی دارید لطف می کنید اگه از وبسایت فروشگاه اسباب بازی ما هم دیدن کنین و نکات خودتون رو برای بهتر شدن سایت ما بدین gamingtools فروشگاه اسباب بازی http://www.gamingtools.ir


بالا