صادرات سنگ ایران | سنگ تراورتن | مرمریت | گرانیت | پله| استون رخام

صادرات سنگ ایران | سنگ تراورتن | مرمریت | گرانیت | پله| استون رخام

قیمت خرید و فروش انواع سنگ چینی، مرمریت، سنگ تراورتن، سنگ گرانیت، آجر نما سبک و فوق سبک، فروش سنگ آنتیک صخره ای ، سنگ دکوراتیو ، سنگ پله و زیر پله ، کفپوش و موزائیک های مصنوعی

فروش انواع سنگ صادراتی

سنگ های های تراورتن و مرمریت در ابعاد نمره و بسته بندی استاندارد آماده برای صادرات به کشورهای همسایه می باشد. این سنگ ها با دارا بودن بالاترین قیمت و پایین ترین قیمت ممکن گزینه ی مناسبی برای صادرات به کشور های همسایه از جمله عراق و پاکستان و افغانستان هستند.

 

قیمت سنگ صادراتی

قیمت سنگ صادراتی به موارد زیر بستگی دارد:

1- نوع سنگ: چینی - مرمریت - تراورتن - گرانیت

2- سایز: سایز مورد پسند هر کشوری متفاوت هست.

3- ضخامت: ضخامت مورد استفاده هر کشوری متفاوت است.

الف- ضخامت سنگ نمره 1.8 میلیمتر یا 2 سانتیمتر.

 ب- ضخامت سنگ پله 2 - 3 - 4 سانتیمتر و عرض 30 - 32 -35 سانتیمتر

4- محل تحویل سنگ: مجل تحویل میتواند درب کارخانه یا در محل مرز باشد.

5- نوع بسته بندی: پالت یا خرک

جهت صادرات سنگ به کشورهای عراق کردستان عراق روسیه افغانستان ازبکستان ترکیه سوریه قزاقستان پاکستان گرجستان قطر ارمنستان با شماره زیر تماس بگیرید:

تلفن تماس صادرات سنگ +989132588101

یا اینکه از طریق تلگرام به شماره 00989132588101 پیام بدهید تا با شما تماس گرفته شود. در پیام، نام و شماره تماس خود و کشور مقصد را ذکر فرمایید.

 

شیوه بسته بندی سنگ های صادراتی

شیوه ی بسته بندی و باربری سنگ های صادراتی خود مقوله ای بسیار پراهمیت می باشد. چرا که سالم رسیدن بار اولویت مقوله صادرات است. سنگ صادراتی در هر دسته ای که قرار گیرد برای پالت بندی آن نکات مشابهی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. برای مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قراردادن تعداد مناسب در هر پالت

قراردادن چوب در پشت و جلوی پالت برای جلوگیری از تماس مستقیم (در صورت استفاده از آهن در ساخت پالت)

وجود پیچ برای از بین بردن لقی ها

وجود سطح تماس کافی با زمین برای جلوگیری از سر خوردن پالت

مهار از بالا و پایین

   نوع بسته بندی سنگ های صادراتی

استفاده از تسمه مهار به صورت جداگانهتمام اینها مواردی هستند که بسیار مهم و حیاتی به شمار می روند.  صادرات سنگ ساختمانی، برای اینکه مشابه بازار جهانی باشد، لازم است تا تمامی موارد را رعایت کند و در عالی ترین سطح حرکت کند. این کار در مجموعه ما به عالی ترین نحو صورت می پذیرد. تجربه چندین ساله ما در مقوله صادرات این نوید را به دنبال دارد که کار خود را به بهترین نحو به انجام برسانید.

 

نحوه بارگیری سنگهای صادراتی

در خصوص اسلب و تایل سنگ های تزئینی بهترین مکان برای بارگیری در کامیون درست پشت کابین راننده است چرا که در این قسمت از کابین کمترین فشار به بار وارد می شود و باعث کمترین خسارت وارده به سنگ ها می شود و بیشترین فشار و خسارت وارد به بار از ناحیه وسط کانتینر یا کابین وارد می شود.

 سنگهای تایل را اغلب به صورت پالت شده در سه ردیف و 6 ستون قرار می دهند که معمولا در 2 طبقه این چینش انجام می شود. یعنی جمعا 36 پالت در هر کانتینر. 

 دو نوع کانتینر داریم: 20 فوت و 40 فوت 

 حجم کانتینر های 20 فوت, حجمش 20 فوت مکعب است که قیمت نو آن 2000 دلار قیمت دارد و دست دوم آن 1500 دلار است. شرکت کشتیرانی به ازای اجاره هر کانتینر چک ضمانت به مبلغ 2000 دلار اخذ می کند که در صورت هر صدمه به کانتینر حتی صدمه بسیار کوچک ,مبلغ 2000 دلار از شما خسارت میگیرند. کانتینر 40 فوتی حجمش 40 فوت مکعب است و قیمت نو آن حدود 3000 دلار است.و ضمانت و خسارت آن مانند کانتینر 20 فوتی است. 

کانتینر صادرات سنگ

 کانتینر 20 فوتی دو نوع داریم: 20 فوتی معمولی که تا 22 تن بار میزنیم و Heavy Duty که تا 25 تن میتوانیم در آن بار بزنیم.  در کانتینر 40 فوتی حداکثر میتوانیم تا 27600 کیلوگرم میتوانیم بار بزنیم. در نتیجه کانتینر 40 فوتی برای مواد معدنی به کار نمی آید به جز پالتها و اسلبهای سنگهای تزئینی برش خورده که میتوانیم بار 40 فوتی کنیم. 

 

صادرات سنگ ساختمانی و نگاهی به بازارهای جهانی سنگ

صادرات سنگ ساختمانی یکی از عمده مسائلی است که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. زیرا ایران با وجود اینکه از اصلی ترین تولید کنندگان سنگ در جهان است و با بیش از شش هزار سنگبری تنها یک درصد از سهم صادرات سنگ ساختمانی در جهان را دارد. این در حالی است که بیش از 15 درصد از منابع سنگ جهان در اختیار ایران است. از مهم ترین و اصلی ترین منابع سنگ ایرانی می توان به تراورتن اشاره نمود. که از دیرباز در بازارهای جهانی طرفداران زیادی داشته است. همچنین سنگ مرمر و سنگ مرمریت ایرانی نیز در دنیا زبانزد است
و از زمره سنگ ساختمانی صادراتی به شمار می آیند.

 

سنگ ساختمانی چیست؟

سنگ ساختمانی طبیعی از معادن استخراج می شود. این سنگ ها پس از استخراج به قطعات کوچکتر تبدیل می شوند و با توجه به کاربرد آن ها برش و صیقل داده می شوند. از سنگ ساختمانی می توان به عنوان سنگ نمای بیرونی و داخلی ساختمان ها استفاده نمود.

 

آمارهای جهانی صادرات سنگ ساختمانی

ایران بزرگترین و اصلی ترین تولید کننده سنگ ساختمانی در جهان است که رتبه اول از نظر کیفیت را به خود اختصاص داده است همچنین این کشور در زمینه تولید سنگ های تزئینی در رتبه چهارم جهان قرار دارد. سهم این کشور از 80 میلیارد دلار صنعت صادرات سنگ ساختمانی ده درصد است و این در حالی است که بزرگترین منبع سنگ جهان به شمار می آید. ایران دارای حدود 3270 میلیون تن ذخیره قطعی و 1.5 میلیارد تن ذخیره تخمینی سنگ ساختمانی است.

این کشور سالانه می تواند حدود 5 میلیون تن انواع سنگ تزئینی را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی نماید. این آمارها نشان می دهد که برای رشد صنعت صادرات سنگ ساختمانی ایران به سایر کشورها باید تدبیری اندیشیده شود و برای آن برنامه ریزی نمود. قیمت یک متر مربع از سنگ های تزئینی صادراتی حدود 2.5 برابر قیمت صادرات یک بشکه نفت خام است از این رو با توجه به تاکید بر صادرات غیر نفتی می توان به صادرات سنگ ساختمانی به عنوان بخش عظیمی از صادرات در کشور ایران توجه نمود.

 

بهبود صادرات سنگ ساختمانی

با وجود منابع غنی و سود سرشاری که می توان از صادرات سنگ ساختمانی به دست آورد باز هم ارتباط منطقی و سازگاری میان صادرات سنگ ساختمانی و بخش های مختلف این صنعت دیده نمی شود.

استخراج
فرآوری
و صادرات سنگ

نیاز به سرمایه گذاری و اقدامات زیربنایی دارد که دولت باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم را انجام دهد. اگر بخواهیم در بازارهای جهانی موفق عمل کنیم باید سطح تولید خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم. از آنجا که کیفیت سنگ های ایرانی بالاست می توان با استفاده از تجهیزات مناسب استخراج, برش و ساب سنگ ساختمانی با کیفیت را تولید نموده و برای عرضه و صادرات در بازارهای جهانی آماده نمود. این می تواند باعث رونق شرایط اقتصادی کشور نیز باشد. همچنین یک تولید کننده یا صادر کننده موفق باید در زمینه سنگ متخصص باشد.
و امکان پرداخت هزینه های:

تولید
حمل
صادرات
بازاریابی
و ... را داشته باشد. و در صورتی که این هزینه ها مقرون به صرفه باشد. می تواند در صادرات سنگ ساختمانی فعالیت داشته باشد.

 

انتخاب مناسب ترین بازار برای صادرات سنگ ساختمانی

از آنجا که وزن سنگ های ساختمانی بالا است. هزینه حمل آنها سهم قابل توجهی در هزینه صادرات سنگ ساختمانی دارد و در قیمت نهایی بسیار موثر است. از این رو می توان بازارهای صادراتی نزدیک تری را برای این کار انتخاب نمود تا هزینه های حمل به میزان قابل توجهی کاهش یابد. محصولات تولید شده در ایران از نظر کیفیت قابل رقابت با تولید کنندگان ایتالیایی می باشد از این نظر می توان به موفقیت در صادرات سنگ ساختمانی امیدوار بود. صادرات سنگ ساختمانی  به کشورهای عربی می تواند یک گزینه مناسب و یک شروع برای صادرات سنگ باشد. کشورهایی مانند امارات متحده عربی که در صدور مجدد سنگ فعالیت دارند می توانند بازار سنگ را گسترش دهند. همچنین کشورهایی مثل عراق نیز با توجه به ساخت و سازهایی که در این کشورها انجام می شود نیاز به سنگ ساختمانی و سنگ کف ساختمان دارند

و می توان به آنها به عنوان بازاری برای صادرات سنگ ساختمانی  نگاه کرد.

 

صادرات سنگ ساختمانی در ایران

صادرات سنگ ساختمانی در ایران هنوز هم در بستر سنتی خود پیش می رود. و باید در این زمینه یک تجدید نظر اساسی صورت گیرد و شکل و روال کار از حالت سنتی خود خارج شود. برای پیشرفته در این زمینه راه درازی باید طی شود اما نتیجه کار می تواند بسیار رضایت بخش باشد. بیشترین صادرات سنگ در ایران به صورت سنگ خام است. و صادرات فرآورده های سنگی بسیار کم دیده می شود. این در حالی است که تولیدات سنگ ایران به نام کشورهای دیگر مثل چین و ایتالیا به سایر کشورها فروخته می شود. در حالی که کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس می توانند بهترین بازار برای صادرات تولیدات و فرآورده های سنگی ایران باشد.

 

چگونه در صادرات سنگ پیشرفت کنیم؟

برای گسترش صادرات سنگ های ساختمانی باید به :
حفظ بازارهای کنونی و افزایش تنوع و کیفیت در محصولات سنگی، توسعه بازارهای صادرات از طریق نمایشگاه‌های بین المللی، حمایت مالی در صنعت سنگ ساختمانی، توسعه بازاریابی‌های بین‌المللی در این زمینه، پیش گرفتن استراتژی مناسب برای رفع مشکلات حمل و نقل، پیشرفت در صنعت صادرات سنگ ساختمانی و صادرات آن یک سودآوری ملی است که نیازمند توجه همگانی است. با کمک به تولیدکنندگان داخلی می توان مشکلاتی که بر سر راه صنعت صادرات سنگ ساختمانی ایران و صادرات آن به سایر کشورها وجود دارد را برطرف نمود. سنگبری گلدستون تولید کننده انواع سنگ ساختمان و سنگ کف ساختمان می باشد که در صادرات سنگ ساختمان تخصص دارد و انواع سنگ مرمر , سنگ مرمریت دهبید کرم و سنگ مرمریت دهبید مشکی که از با کیفیت ترین سنگ های ایرانی است توسط این سنگبری صادر می شود. همچنین سنگ مرمریت چهرک و سنگ مرمریت مشکی نجف آباد نیز از دیگر تولیدات و سنگ های صادراتی این سنگبری است.

 

سنگ مصنوعی چیست؟

سنگ مصنوعی از ترکیب مجدد سنگ‌های طبیعی با مواد افزودنی دیگر همچون سیمان و افزودنی‌های پلیمری به دست می‌آیند که به آنها وزن کمتری داده و در نتیجه نصب آنها سریعتر می‌شود. 

 

ویژگی سنگ‌های مصنوعی

۱- تنوع در رنگ با قابلیت اجرای طرح‌های مختلف و دلخواه

۲- حدود 35 درصد سبکتر از سنگ‌های طبیعی که همین امر باعث وزن کمتر ساختمان و در نتیجه کاهش اثر زلزله بر ساختمان می‌شود.

۳- قابلیت جذب آب در حد صفر یعنی بر خلاف بعضی از سنگ ها و آجرها آب و رطوبت نه تنها دشمن و تخریب گر این سازه نیست بلکه هرچه بیشتر آب و رطوبت به این سنگ ها برسد استقامت و مقاومت آن بیشتر میشود.

4- اسکوب سرخود است. بدین معنی که برخلاف سنگ‌های طبیعی در اثر عوامل جوی و عدم چسبندگی به مرور زمان از بدنه ساختمان جدا نمی‌شود، از آشناترین معایب سنگ طبیعی، همین جداشدن تدریجی از بدنه ساختمان است.

5- مقاومت و استحکام بالا در برابر عوامل جوّی

6- تنوع‌پذیری بالا

7- نصب راحت و بدون دردسر

 

تنوع سنگهای مصنوعی

با تکنولوژی تولید سنگهای مصنوعی همچنین میتوان انواع سنگ های نما - کفپوش - موزاییک - آجر نما - سنگ آنتیک - بادبر - پله - قرنیز - جدول - سنگ شومینه - و تابلو های نقش برجسته را در طرح ها و اندازه ها و رنگ های متنوع تولید کرد.

 

قیمت سنگ مصنوعی

هزینه تمام شده تولید هر متر مربع سنگ یا سایر مصالح مصنوعی پلیمری بسته به کیفیت مواد اولیه بین 5000 الی 20000 تومان میباشد. که البته فاکتورهای دیگری مانند زیبایی طرح، ضخامت و مورد استفاده آن نیز در قیمتگذاری نهایی موثر می باشد. قیمت مصرف کننده هر متر مربع از این محصولات بین 10000 الی 50000 تومان متغیر می باشد.

 

صادرات سنگ به روسیه

در صادرات سنگ به روسیه بایستی نکات خاص تجارت با آن‌ها را لحاظ کرد. در این خصوص می­توان به موارد ذیل اشاره نمود :

* تجارت با روسیه بسیار متفاوت با سایر کشورهای اروپای غربی می ­باشد. تجارت با تجار روس می­تواند بسیار ساده باشد چون اگر به شما اعتماد پیدا کنند به راحتی شما را رها نخواهند کرد ولی ایجاد و حصول این اعتماد در آغاز بسیار دشوار است. پیشنهاد می­ شود در ملاقات­های اولیه و شروع مذاکرات، الزاماً دنبال فروش نباشید. در ابتدا بهترین رویه این است که به معرفی توانمندی­های صادراتی خود بپردازید؛ فروش پس از ایجاد اعتماد اولیه، خود به خود شکل خواهد گرفت.

* بهترین شکل برای حضور در بازار سنگ روسیه به جای پیدا کردن خریداران موردی، انجام سرمایه ­گذاری برای ایجاد جای پای مستحکم در بازار می­ باشد. تاجرانی که نسبت به تأسیس شرکت در روسیه و ایجاد دفتر تجاری به‌خصوص در مسکو اقدام نمایند، نسبت به بقیه­ رقبا بسیار جلوتر خواهند بود. لازم به ذکر است اگرچه با باز شدن Swift ایران، امکان تبادل پول و L/C بسیار ساده ­تر شده است ولی تجار روسی عموماً با این نوع تجارت احساس راحتی نمی­ کنند و ترجیح می­دهند با روبل به جای دلار معامله نمایند و داشتن دفاتر فروش و حضور مستقیم در بازار، این مشکل را مرتفع می‌کند.

* جهت صادرات سنگ به روسیه، علاوه بر حضور در نمایشگاه ­های تخصصی می ­توان از شرکت­های تخصصی بازاریابی که در این کشور وجود دارند استفاده کرد. نمایشگاه سنگ روسیه هر سال در ماه ژوئن برگزار می­گردد و حضور در این نمایشگاه بسیار راه ­گشا است.

* پیشنهاد می­گردد حتماً سایت اینترنتی داشته باشید و الزاماً در کاتالوگ­ها علاوه بر زبان انگلیسی، از زبان روسی نیز استفاده شود. به خصوص این که استفاده از زبان انگلیسی و مکالمه با این زبان، در روسیه بسیار مشکل­­ ساز می ­باشد و در برخی موارد هیچ ارتباطی جز از طریق زبان روسی امکان­پذیر نیست.

از آنجا که قبلاً گرانیت از اوکراین، مرمر و تراورتن از ترکیه و ایتالیا به روسیه صادر می ­شده است، جای خالی رقبا یک بازار بکر را نوید می­ دهد. البته این فرصت مستدام نخواهد بود و موقتی است. امید است تجار ایرانی به دور از رقابت منفی و فروش­های موردی با کیفیت پایین که به تخریب وجهه سنگ ایران منجر خواهد شد، این بازار صادرات سنگ به این کشور را حفظ نمایند.

به منظور خرید سنگ دلخواه خود و استعلام از قیمت روز به بخش خرید سنگ مراجعه نمایید، در این بخش تامین کنندگان سنگ از سراسر کشور قیمت و نحوه فروش محصولات خود را ارائه کرده اند.

 

 

تلفن تماس صادرات سنگ 00989132588101

 
صادرات سنگ ایران | سنگ تراورتن | مرمریت | گرانیت | پله|  استون رخام

نظرات کاربران

تاکنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

بالا